Tunga ben

Nog för att jag har gått upp lite i vikt på senaste tiden, men så mycket är det inte så att det ska kännas att man springer med två elefantben som klunsar i marken. Det kändes med andra ord inte alls lika bra idag som det gjorde igår.

Började dagens träning med styrkeövningar på mitt Wii Fit, älskar det spelet, faktiskt. Man tror inte att det är så jäkla bra träning, men jag lovar, det ger resultat! Hursom så tog jag mig igenom det övningar som finns, dock på lägsta antalet repetitioner på samtliga, har inte styrketränat på ett tag så jag tänkte att jag skulle ta det lilla lugna på den fronten.
Efter detta så begav jag mig ut till Parken och den gamla kära rundan. Egentligen tänkte jag köra den "med snurr", dvs ett varv extra inne i själva parken så att det totalt 8,2 km istället, men mot slutet av första varvet var jag så tung och stum i benen att jag sprang hem istället och landade på 5,2 km som vanligt den här veckan. Glömde klockan gjorde jag såklart också så jag har ingen aning om hur lång tid det tog, men förmodligen så var det ingen raketfart idag inte.


Bästa träningskompisen ?

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Vad är det för Wii Fit spel du kör för om jag fattat det rätt så finns det jättemånga olika. (?)

2009-10-31 @ 16:24:01
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Anonym

Det finns två olika, Wii Fit och Wii Fit Plus, jag kör det första, mest för att det senaste kom för bara någon dag sen. Wii Fit Plus har allt det som den gamla versionen har plus en hel del mer.

2009-11-01 @ 10:53:18
URL: http://roadtomarathon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0