Steget är taget.

Och då pratar jag inte om det första steget inför marathon. Nej, marathon har jag sprungit tidigare.

Däremot är löpträningen nu igång igen efter ett uppehåll och nu är det dags att ge gärnet. Nu ska det byggas upp en kondition som heter duga, och inte får man glömma styrketräningen heller!

Bloggen blir som en slags hjälpreda för att pusha mig själv för att bli bättre, målet är trots allt att slå föregående tid på 42 km.

 

Idag fick det bli det gamla vanliga varvet i parken. Tyngre än vanligt var det, vet inte riktigt vad det berodde på, det kändes mycket bättre i måndags. Tanken är att det blir en tur imorgon också, under dygnets få ljusa timmar och sen sista för veckan på söndag. Fyra gånger i veckan, det kan bli bra. Nu gäller det bara att hålla det också!


Kommentarer
Postat av: Staffan

Jag har varit igång med min löparblogg sedan i augusti och tycker det är riktigt roligt att skriva och få kommentarer och "lära känna" andra löpare som bloggar.



Jag siktar på mitt tredje Stockholm Marathon 2010, planen är att gå under 3:20, förhoppningen är att springa på 3:15...vi får väl se hur det går med det...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0